Elsődleges oldalsáv

Kókuszvirág cukor kalória. Mit ne együnk cukor helyett?

Miért nem bízom a kókuszvirág cukorban?

Megtalálhatók sok élelmiszerben, mint például: gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék vagy a tej. Többnyire magas a glikémiás indexük, és ártalmasak lehetnek a fogainkra nézve.

kókuszvirág cukor kalória népszerű kezelés cukorbeteg nőknél

A legismertebbek: szukróz, glükóz, dextróz, fruktóz, lactóz, maltóz, galaktóz, trehalóz. Módosított cukrok Ezek keményítő enzimekkel való bontásának segítségével előállított cukrok. A listához tartozik például a karamell is, amit cukor hevítésekor keletkezik.

kókuszvirág cukor kalória kezelése cukorbetegség 2 típusú ajánlás

Jellemző rájuk a magas glikémiás index, és hogy szintén ártalmasak a fogakra nézve. A legismertebbek: magas fruktóztartalmú kukoricaszirup, karamell, invertcukor, golden szirup Cukor alkoholok Ezek a szénhidrátok is megtalálhatók különféle élelmiszerekben kisebb mennyiségben.

Nagyjából ugyanannyi kalóriát tartalmaznak, de testünk kevesebbet hasznosít belőlük, mert nehezebben és hosszabb idő alatt dolgozza fel őket az anyagcsere során.

Bár az alacsonyabb kalóriatartalom jó hír, kókuszvirág cukor kalória árt tudni, hogy ha túlzott mennyiségben fogyasztjuk kókuszvirág cukor kalória, puffadást vagy akár menstruációs görcsöket is okozhatnak.

Kalóriacsökkentett cukorhelyettesítők Kalóriacsökkentett cukorhelyettesítők A cukorfogyasztásról lépten-nyomon olvashatunk, hallhatunk pro- és kontra érveket. Azt már a többség tudja, hogy a mértéktelen cukorfogyasztás súlyos következményekkel járhat pl. A cukorfogyasztással kapcsolatban nagyon sok, egymással ellentmondó információhoz juthatunk, ezért ezt a rövid áttekintést informálódás céljából hasznos elolvasni mindenkinek. A nádcukor, a répacukor, a tejcukor, és a gyümölcscukor fruktóz mind tartalmaznak természetes cukrot. Ezek mind mono- és diszacharidok, amelyeket a szervezetünk glükózzá alakít.

Fogszuvasodást nem okoznak, és legtöbbünknek nagyon alacsony a glikémiás indexe A legismertebbek: szorbitol, xillit, mannit, maltit, eritrit, laktitol, izomalt, glicerin. Természetes édesítőszerek Ezek a legősibb édesítőszerek, mint a méz vagy a juharszirup.

kókuszvirág cukor kalória 1. típusú diabétesz kezelésére rendszerek

Jellemzően nem csak cukrot tartalmaznak, hanem további tápláló alkotóelemeket is. A cukorhoz viszonyítva többnyire kisebb glikémiás indexel rendelkeznek, de túlzott fogyasztásuk nem javasolt.

A fogainkra nézve ezek se túl egészségesek. A legismertebbek: méz, juharszirup, kókuszpálma cukor.

Mit ne együnk cukor helyett?

Nullkalóriás természetes édesítőszerek Ezek nem szénhidrátok és nulla vagy nagyon kevés kalóriát tartalmaznak. Előnyük, hogy nulla a glikémiás indexük, és nem okoznak fogszuvasodást. Hátrányuk, hogy némelyiknek mellékíze van.

A legismertebbek: szerzetes gyümölcs, steviataumatin, pentadin, monellin, brazzein. Mesterséges édesítőszerek Ezek a közhiedelemmel ellentétben nem új keletűek.

Több mint éve használja őket az emberiség, mivel nulla a glikémiás indexük és kalóriatartalmuk, és ártalmatlanok a fogakra nézve. A legismertebbek: aszpartámszukralóz, szacharin, neotám, aceszulfám-K, ciklamát.

Miért nem bízom a kókuszvirág cukorban? A kókuszvirág cukor a kókusz pálma bimbózó virágának nedvéből készül: Délkelet-Ázsia egyes régióiban hagyományosan használt édesítőszer. Az egyre egészségtudatosabbá váló nyugati világban, így kis hazánkban is az elmúlt években került a bio- és reformboltok polcaira: egészséges, alacsony glikémiás indexű GI természetes cukorként ajánlják a fogyasztását diétázóknak, cukorbetegeknek, stb.